Life by scissor

På grund av en lite smått galen idé om att mamma skulle klippa mitt hår så fick jag lite tid att uppdatera er om vad vi har gjort under Mammis besök! (Måste bara poängtera att jag är livrädd för resultatet)
I lördags bakade jag och Majsan kladdkaka och cheesecake innan mamma skulle komma.. Jag hämtade henne på Oslo S och vi åkte hem och åt middag. Majsan hade dukat fint och tänt ljus och ökat mysfaktorn i lägenheten. Fläskfile, klyftpotatis, två sorters sås och en fräsch grönsallad till! Riktig lyx här i Norge!


Söndag: Mamma och jag gav oss ut tidigt och strosade runt i ett stängt Oslo och såg på omgivningarna, mamma envisades om att få åka trikk runt hela Oslo för att se sig om! Tillslut lyckades jag locka henne ur trikken med löfte om att vi skulle gå och luncha, så vi hämtade upp Majsan och gick till Peppes!
På kvällen gick vi upp till JanneBanan och fika även Elias tittade förbi så det blev en riktig släktträff!
En snabb visit i Lägenheten för att kolla på vårt kök och sen upp till parktheatre för att träffa Jannes vän Tor-William och lyssna på Live musik till ett glas vin.


Måndag: Nu har vi varit uppe på StoroStorSenter och fikat och strosat runt bland butikerna och nu sitter vi här och kapar mitt hår. Ikväll blir det middag på YaYa's!

Ta hand om varandra!
F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0