Life by moving

Nu mera bor jag på Mauritzhansensgate, jag har flyttat ifrån vårt lilla krypin på 36 kvadrat på Huitfeldtsgate 51.
Det känns bra, lite av en ny start. Vi började igår med att ta vårt pick och pack och förflytta det upp till den nya lägenheten!
Inatt så sov jag och Maja på en bäddmadrass i ett, bortsett från oss och en tv, tomt rum, vi hade en mysig filmkväll som ett farväl till vårat lilla krypin.

Jag måste medge att jag har haft delade meningar om det här lilla krypinet, att luftkonditioneringen slutat fungera eller kanske aldrig gjort det, det i princip obefintliga köket, trappuppgången byggd för pysslingar som håller på att rasa samman, faktumet att man bor ovanför en hallick som bedriver en egen liten bordell nedanför, musiken som spelas dygnet runt men bara byter genré och utgångspunkt beroende på tidpunkt. Det är väl inga saker jag uppskattat speciellt mycket.
Men sen finns det en hel del roliga minnen från mina två månader där. Bikten vi skapat i mitt lilla rosa och svarta rum, mysfaktorn då vi i en hög legat alla tjejer och tittat på film efter film. Där tog visst listan slut på det positiva, men oavsett om nackdelarna vägde över så har jag trivts där nere vid Aker brygge.

Nu börjar jag på nytt på andra sidan slottsparken och hoppas på att stortrivas lika bra här!


Hade bäst!



F.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0